Een merch-winkel bouwen tussen ritten door: hoe AI de afstand tussen idee en afrekenen verkleinde
Nog een dag, nog een bouwproject. Deze vond plaats op parkeerplaatsen en zijstraten in Vancouver, gepropt in de gaten tussen Uber-ritten.
PlayBunny.ai is een print-on-demand hoodie-winkel die ik in ongeveer een half dozijn sessies heb gebouwd, met niets meer dan mijn telefoon en een AI-code-assistent. De eerlijke versie van dat verhaal is interessanter dan de geromantiseerde, dus hier is wat er werkelijk gebeurde.
De Printify debug-kronieken
Het begon allemaal met Printify, een print-on-demand-service die in wezen de spirituele opvolger is van postordercatalogi – behalve dat alles via REST API's draait. Ik stuurde verzoeken naar hun eindpunten op zoek naar beschikbare producten en maatgegevens. De AI gaf prachtig ogende code terug, tot het punt waarop het een eindpunt verzon dat niet bestaat. Het echte eindpunt van Printify heeft een specifieke neststructuur van verzending- en regelitems, die drie debug-sessies kostte om het goed te krijgen.
Dit is het deel dat niet in de tweet-threads terechtkomt. AI-ondersteunde ontwikkeling is oprecht krachtig, maar het heeft geen gevoel voor wat echt is. Het genereert aannemelijke boilerplate met volledig vertrouwen. Jouw taak is om het verschil te kennen.
Het mockup-probleem
De API van Printify retourneert productmockups die eruitzien alsof ze in 2003 zijn weergegeven – lage resolutie, vlakke belichting, niets wat je op een productpagina zou zetten. Dus gebruikte ik AI-beeldgeneratie om in plaats daarvan goede mockups te maken. De resultaten waren goed genoeg om op te verkopen.
De stack
Stripe verwerkt betalingen. Printify verzorgt de fulfilment. Een kleine Python-server op mijn VPS bij Hostinger coördineert tussen hen via webhooks. Wanneer iemand een hoodie koopt, vuurt Stripe een webhook af, ontvangt mijn server deze en wordt er automatisch een Printify-bestelling geplaatst.
Get new posts
Subscribe in your language
New posts delivered to your inbox. Unsubscribe anytime.
Receive in: