Ik trainde twee LoRA's, loste een Stripe-webhook op en lanceerde een site — tijdens het rijden
Gisteren verloor ik bijna de draad. Spannende projecten zijn verleidelijk. Ik heb het grootste deel van een week besteed aan het najagen van een idee voor een geanimeerd YouTube-kanaal — aquarelkarakters, IP-Adapter-pijplijnen, ComfyUI op RunPod, LoRA-training. Allemaal echt, maar nog nergens inkomsten.
Toen keek ik naar het signaalbord. Eén groen licht. Deze blog. 145 paginaweergaven, 8 berichten, geen advertenties, geen product — alleen consistent schrijven. Al het andere staat op rood.
Saaiheid betaalt. Ik keerde terug naar het bord.
Voor het slapengaan bluste ik twee smeulende brandjes.
devforkhire.com gaf een 404. De DNS-records bestonden in mijn hoofd, maar niet in Cloudflare. Twee curl-commando's, één wrangler deploy. Binnen vier minuten live.
De Stripe-webhook faalde sinds 11 maart — 24 mislukte bezorgpogingen, één e-mail van Stripe waarin werd gewaarschuwd dat ik nog vijf dagen had voordat ze hem zouden afsluiten. Het script crashte stil omdat er drie omgevingsvariabelen ontbraken op de server. Ik voegde ze toe, maakte een beperkte API-token aan en voerde de poller handmatig uit. Output: Done — 0 new events processed. Schoon. De cron vuurt nu elke minuut af en niemand weet dat hij bestaat.
Het werk aan het geanimeerde kanaal was echter niet voor niets. Ik heb nu een bot voor het genereren van aquarelassets, een getrainde LoRA van mijn gezicht, een getrainde katten-LoRA van mijn kat Pierre, een viseme-filmscript voor een lipsynchronisatiedataset en een heldere pijplijn van idee tot geanimeerde video.
Niets daarvan is nog signaal. Maar de infrastructuur is echt en de kosten waren $15 aan GPU-tijd van RunPod.
De les die ik steeds opnieuw leer: halfafgemaakte dingen afmaken creëert meer oppervlakte dan starten met nieuwe. Een live site met een domein verslaat een briljant concept met een kapotte DNS-record elke keer.
Terug naar het bord. Terug naar schrijven.
Get new posts
Subscribe in your language
Get new posts
Subscribe in your language
New posts delivered to your inbox. Unsubscribe anytime.
Receive in: