Signaal definiëren
Ik probeer te begrijpen en te definiëren wat signaal echt betekent in een digitale wereld.
Met computers kan zelfs 33,3 minuten gefocust werk per dag in de loop van de tijd uitgroeien tot een enorm signaal. De sleutel is consistentie en focus. Kleine dagelijkse bijdragen kunnen zich opstapelen tot iets veel groters dan ze in eerste instantie lijken.
Ik zou bijvoorbeeld een eenvoudig thema kunnen kiezen — zoals het verspreiden van kattenvideo's — en binnen die distributie blijven over acht domeinnamen, allemaal gericht op het verspreiden van dat ene idee. Als ik dit 333 opeenvolgende dagen zou doen, elke dag markeren op een Seinfeld-achtige kalenderketting, zou ik kunnen zien hoe signaal groeit door gestage, gefocuste output.
De eerste ketting. sep 2025 – feb 2026.
Het doel is om de kracht van consistente digitale groei te demonstreren — en te laten zien dat kattenvideo's slechts een willekeurige keuze zijn. Het echte experiment gaat over hoe signaal in de loop van de tijd samengroeit.
Signaal = Een permanent digitaal artefact dat het toekomstige bereik vergroot.
Wat telt als sterk signaal
- Een pagina publiceren
- Een video plaatsen
- Een backlink maken
- SEO-structuur verbeteren
- Automatisering opbouwen
- Domeinen kruislings linken
Deze stapelen zich op. Eén kattenvideopagina met 5 backlinks wordt een knooppunt. Google ziet het. Gebruikers vinden het. Je hergebruikt het.
Waarom 33,3 minuten kunnen exploderen
Omdat computers werk perfect bewaren. Menselijke inspanning vervaagt. Digitale artefacten stapelen zich op. 333 dagen van één artefact per dag = 333 eenheden. Maar met kruislings linken is het werkelijke effect dichter bij n² — 333 pagina's met links creëren meer dan 100.000 relaties. Dat is een enorm signaal.
De huidige ketting. feb 2026. De nieuwe fase begint.
Transparant experiment = meta-signaal
Het tonen van het experiment vergroot het signaal. Je produceert kattenvideo's op laag één, documentatie van groei op laag twee, en bewijs van samengroei op laag drie. Mensen begrijpen: dit gaat niet over katten. Het gaat over distributie, consistentie, netwerken en samengroei. Dat wordt een verhaal. Verhalen verspreiden zich.
Signaal = Persistentie × Vindbaarheid × Connectiviteit
333 dagen. 8 domeinen. 33,3 minuten. Niet vanwege katten — maar vanwege consistente signaalgeneratie.
→ bekijk de kattenfeedGet new posts
Subscribe in your language
Get new posts
Subscribe in your language
New posts delivered to your inbox. Unsubscribe anytime.
Receive in: